وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

سلام
شاید اولین سوالی که پیش میاد اینه که این وردپرس کار چرا توی وبلاگ مینویسه خوب داستانش طولانیه ولی خلاصش اینه که من سایتهای وردپرسی زیادی داشتم که بعد از مدتی یا مشکلاتی براشون پیش اومده یا فروخته شدن و به خاطر همین من به بلاگ روی آوردم که بدون هیچ هزینه و خرج اضافه میتونم مطالبم رو منتشر کنم
یا علی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۲۱:۱۶ - محمد رضا
    عالی

ایجاد یک شورت کد برای آدرس سایت

جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹ ب.ظ

ایجاد شورت کد برای آدرس سایت

خیلی از آدم ها تا یه اتفاق بد و ناگوار برای خودشون رخ نده به اون اهمیتی نمی دن و از تجربه دیگران استفاده نمی کنن ، شاید هم افراد دیگه تجربه شون رو به اشتراک نمی زارن .

به هر حال با این اوصاف برای رفع هر مشکلی باید خودمون دست به کار بشیم و این باعث اتلاف وقت زیادی میشه .

 

مثلا خیلی نکات ریز و جزئی هستن که ما اصلا بهشون اهمیت نمی دیم اما بعدا برامون دردسر ساز میشن ، یه مثال براتون می زنم :

فرض کنید که شما یه وبلاگ وردپرسی دارید و به صورت مرتب و حرفه ای مطالبتون رو درش قرار می دید ، حالا چون شما خیلی حرفه ای هستید به مطالب دیگه تون هم لینک می دید که برای سئو خیلی خوبه .

 

اما بیشتر ماها وقتی به یه مطلب از وب سایت خودمون لینک می کنیم مثلا لینک رو به این صورت قرار می دیم http://www.myblog.com/a/page/ که در نگاه اول هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کنه اما در اصل همین یه نکته بی اهمیت می تونه مشکلات زیادی رو برای شما به وجود بیاره .

 

شما فرض کنید که لینک هاتون به همین شکلی که من گفتم قرار گرفته ، حالا این فرض رو هم داشته باشید که می خواید دامنه یا هاستتون رو عوض کنید و خیلی طبق اصول پیش می رید اما بعد از انتقال متوجه می شید که لینک های وب سایت شما به علت مرتبط بودن با آدرس قبلی الان دیگه کار نمی کنه و حالست که دردسر شما شروع میشه .

 

شما راهی ندارید ، باید شروع کنید به ویرایش مطالب و همه لینک ها رو به ادرس جدید منتقل کنید .

 

اما اینجاست که باید بگیم پیشگیری بهتر از درمان هست ، توی این مقاله ما قصد داریم یه شورت کد برای شما ایجاد کنیم که با استفاده از اون ادرس دامنه وب سایتتون فراخوانی میشه و حتی با انتقال دامنه هم لینک های شما به صورت متحرک هستند و مشکلی برای سئوی شما هم پیش نمی آد .

 

در حالت کلی برای فراخوانی آدرس وب سایتتون می تونید از تابع زیر استفاده کنید

اما همون طور که شما هم اطلاع دارید استفاده از توابع وردپرس توی قسمت محتوا غیر ممکن هست ، پس چاره چیه ؟

راه حل ما ایجاد یک شورت کد برای فراخوانی هست که از تابع بالا هم درش استفاده میشه ، اینطوری هر وقت شورت کد رو قرار بدیم آدرس ریشه وب سایتمون رو فراخوانی می کنیم .

 

برای ایجاد شورت کد ، کافیه تکه کد زیر رو به فایل فانکشن قالبتون اضافه کنید . (قبلش از فایل فانکشن قالبتون یه پشتیبان بگیرید)

حالا شورت کد شما آمادس و برای فراخوانی اون می تونید به سادگی از عبارت [url] در هر جای قالب استفاده کنید .

مثلا به جای این که لینک تون رو به شکل زیر وارد کنید .

می تونید از این حالت استفاده کنید .

توی تصویر زیر می تونید یه نمای کلی داشته باشید .

ایجاد شورت کد برای آدرس سایت

 

 

 

حالا دیگه با عوض کردن آدرس وب سایت شما ، لینک های شما هم تغییر می کنن و دیگه نیازی نیست اون همه تغییرات طاقت فرسا رو انجام بدید

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">