وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

سلام
شاید اولین سوالی که پیش میاد اینه که این وردپرس کار چرا توی وبلاگ مینویسه خوب داستانش طولانیه ولی خلاصش اینه که من سایتهای وردپرسی زیادی داشتم که بعد از مدتی یا مشکلاتی براشون پیش اومده یا فروخته شدن و به خاطر همین من به بلاگ روی آوردم که بدون هیچ هزینه و خرج اضافه میتونم مطالبم رو منتشر کنم
یا علی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۲۱:۱۶ - محمد رضا
    عالی

کاربران و نقش ها در وردپرس

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷ ب.ظ

users-in-wp

سلام خدمت شما همراهان عزیز وردپرس امروز

اول از همه من یه عذر خواهی بدهکارم به همه دوستان چون یه مدت خیلی زیادی بود که وبلاگ رو آپدیت نمیکردم و علت اون هم مشغله زیاد بود که البته امروز باز هم در خدمت شما هستیم با یه مطلب خیلی خوب که امیدوارم مورد استفادتون قرار بگیره.

خوب دوستان در این جلسه مقاله دارم بخش کاربران در وردپرس رو بهتون معرفی کنم . خوب مستقیم میریم سر اصل مطلب به تصویر زیر نگاه کنید ، این بخش کاربران در وردپرسه که شامل سه قسمت میشه :

کاربران و نقش ها در وردپرس
مشخصات تمامی کاربران و مدیران سیستم از طریق این بخش در دسترس هست . شما میتونید کاربر جدید ایجاد کنید و یک نقش به اون بدید . در ابتدا این سه قسمت رو بهتون معرفی می کنم .

همه کاربران

در این قسمت میتونید لیست کاربران رو مشاهده کنید و هر کاربر رو که خواستید ویرایش کنید .

شناسنامه شما

در اینجا میتونید مشخصات خودتون رو ببینید و ویرایش کنید .

افزودن

با این گزینه شما میتونید یک کاربر جدید ایجاد کنید که مجوز دسترسی داشته باشه و میتونید برای کاربرتون نقش تعریف کنید که چه نوع دسترسی به سیستم داشته باشه .

کاربران و نقش ها در وردپرس

نقش های کاربران در وردپرس

مشترک : کاربری که با نقش مشترک تعریف بشه ، فقط دسترسی به شناسنامه خود و پیشخوان رو خواهد داشت. در واقع هیچ عملی نمیتونه در سیستم مدیریت انجام بده و هیچ چیزی رو نمیتونه ببینه جز شناسنامه خودش و پیشخوان مدیریت ، علاوه بر این میتونه دیدگاه برای مطالب هم ارسال کنه (این هم در صورتی بکار شما میاد که برای دیدگاه ها مجوز تعریف کرده باشید ، که فقط کاربران عضو سیستم امکان ارسال نظر رو داشته باشند) این کاربر میتونه کاملا بی خطر باشه :) این نقش میتونه برای کاربرای عادی سیستم خوب باشه .

مشارکت کننده : این نقش تمامی دسترسی های نقش مشترک رو داره علاوه بر اون ، میتونه دیدگاه ها رو در پنل مدیریتی مشاهده کنه و میتونه یک نوشته جدید به عنوان پیش نویس برای بازبینی ایجاد کنه . نوشته ای که ایجاد میکنه توسط مدیریت بازبینی میشه و اگر مدیریت تمایل داشت نوشته رو منتشر میکنه . این نقش میتونه برای کاربرانی خوب باشه که حق ارسال مطلب در سایت رو با تایید مدیریت دارند .

نویسنده : این نقش تمامی دسترسی های نقش مشارکت کننده رو داره با این تفاوت که نویسنده حق انتشار مطلب رو بدون تایید مدیریت داره . میتونه مطالبی رو که ارسال کرده مدیریت کنه اما نمیتونه مطالب دیگران رو ویرایش یا منتشر کنه . این نقش رو میتونید به نویسنده هایی بدید که مورد اعتماد هستند و میدونید بدون هیچ مشکلی مطالب رو ارسال می کنند .

ویرایشگر : این نقش تمامی دسترسی های یک نویسنده رو داره ، با این تفاوت که ویرایشگر میتونه مطالب دیگران رو ویرایش و منتشر کنه .

مدیر : اصلی ترین نقش در وردپرس نقش مدیر هست که تمامی دسترسی هارو در وردپرس داره و هر کاری که دلش بخواد میتونه تو وردپرس انجام بده ، مطالب و دیدگاه هارو ویرایش کنه و یا حذف کنه . پس کسی که این نقش رو داره حتی میتونه سایت شمارو از بین ببره ، مراقب باشید به چه کسی این نقش رو میدید .

خوب این نقش های پیش فرض وردپرس بود که براتون توضیح دادم ، شما میتونید با افزونه های وردپرس نقش ها و دسترسی های متعددی به کاربران سایتتون بدید .

خوب امیدوارم که با نقش ها به خوبی آشنا شده باشید . این مقاله هم به اتمام رسید ، در صورتی که سوال داشتید حتما مطرح کنید .

نظرات  (۴)

سپاس
پاسخ:
خواهش
خیلی خوب بود.ممنون.
پاسخ:
خواهش می کنم نظر لطفتونه
سلام
حدود دو ساله که با وردپرس کار می کنم تا الان نمی دونستم نقش های کاربری ش چه بدردی می خوره
پاسخ:
خوشحالم که تونستم کمکی کرده باشم
سلام دوست من
ببخشید میخواستم کاربر مشارکت کننده ی سایتم طوری باشه که
فقط هفته ای یک پست بتونه بذاره
باید چکار کنم؟
پاسخ:
سلام
افزونه userpro فکر می کنم بتونه کمکتون کنه
توی این سایت دیگه جواب نمی دیم و خیلی اتفاقی دیدگاه تون رو دیدم
بهتر به وب کافه رجوع کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">