وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

سلام
شاید اولین سوالی که پیش میاد اینه که این وردپرس کار چرا توی وبلاگ مینویسه خوب داستانش طولانیه ولی خلاصش اینه که من سایتهای وردپرسی زیادی داشتم که بعد از مدتی یا مشکلاتی براشون پیش اومده یا فروخته شدن و به خاطر همین من به بلاگ روی آوردم که بدون هیچ هزینه و خرج اضافه میتونم مطالبم رو منتشر کنم
یا علی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۲۱:۱۶ - محمد رضا
    عالی

معرفی خصوصیات وردپرس 3.9

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۴۴ ب.ظ

images

دیروز نسخه ۳.۹ وردپرس به افتخار یکی از نوابغ بداهه نوازی جاز یعنی جیمی اسمیت با نام “Smith” منتشر شد. در نسخه ۳.۹ سعی شده است تا قابلیت هایی که در نسخه های قبلی به وردپرس افزوده شده بودند, تکمیل شوند. ابتدا پیشنهاد می کنم با مشاهده ویدئو زیر با قابلیت های جدید وردپرس آشنا شوید.

در ادامه این مطلب می خواهیم تغییراتی که در نسخه ۳.۹ وردپرس ایجاد شده است را با هم مرور کنیم پس لطفا با ما همراه باشید.

ایجاد لیست پخش های صوتی و تصویری

در نسخه ۳.۶ وردپرس, امکان افزودن ویدئو و صوت به وردپرس افزوده شده بود. در نسخه ۳.۹ همین ویژگی پیشرفت های زیادی کرده است. برای شروع می توایند یک لیست پخش از فایل های صوتی ایجاد کنید. همچنین می توانید منابع مختلفی را برای سازگاری هرچه بهتر با مرورگر های مختلف برای فایل های صوتی تعریف کنید. همچنین وردپرس از این به بعد از زیر نویس برای فایل های ویدئویی نیز پشتیبانی می کند.

نسخه 3.9 وردپرس "Smith" منتشر شد

بهبود بخش جستجوی قالب های وردپرس

در نسخه ۳.۸, وردپرس بخشی که شما می توانید از طریق آن در بین قالب های منتشر شده در مخزن وردپرس جستجو کنید را بهبود بخشید. در این نسخه نیز تیم وردپرس سعی کرده است تا عملیات پیدا کردن قالب های مورد نیاز برای کاربران را راحت تر کند. یکی از ویژگی های جدید این بخش پیشنمایش تمام صفحه قالب ها می باشد. برای این کار کافی است شما روی یکی از قالب ها کلیک کنید تا پیشنمایش آن قالب را در حالت تمام صفحه بدون خارج شدن از داشبورد وردپرس ببنید.

نسخه 3.9 وردپرس "Smith" منتشر شد

البته این ویژگی چندا کارایی برای کاربران فارسی زبان وردپرس ندارد. زیرا اکثر قالب هایی که در مخزن وردپرس منتشر می شوند فاقد فایل rtl.css و همچنین فایل زبان فارسی هستند.

ویرایش و بریدن تصاویر در ویرایشگر دیداری وردپرس

حذف و ویرایش تصاویر در پست های وردپرس آسانتر شده است. در نسخه های قبلی وردپرس برای ویرایش یک تصویر باید روی دکمه ویرایش تصویر کلیک می کردید و بعد وارد یک صفحه جدید می شدید و از آنجا تصویر را ویرایش و ذخیره می کردید. اما در این نسخه دیگر لازم نیست تا ویرایشگر وردپرس را برا ویرایش تصویر ترک کنید. تنها کافی است تا روی دکمه ویرایش تصویر کلیک کنید تا صفحه ویرایشگر مربوط به آن تصویر به صورت آی جکس برای شما ظاهر شود.

نسخه 3.9 وردپرس "Smith" منتشر شد

پس از ایجاد یک گالری در نسخه های قبلی شما نمی توانستید شکل ظاهری آن گالری را در ویرایشگر ببینید, اما در این نسخه شکل ظاهری گالری را نیز می توانید در ویرایشگر پست ببیند.

نسخه 3.9 وردپرس "Smith" منتشر شد

نمایش زنده ابزارک ها

دیگه لازم نیست تا برای نمایش تغییراتی که در ابزارک های سایت خودتون ایجاد می کنید هر دفعه صفحه را رفرش کنید. هم اکنون شما می توانید با کمک ویژگی شخصی سازی قالب وردپرس, تغییرات ابزارک ها را به صورت زنده مشاهده کنید.

یک ویرایشگر پست ساده تر

ویرایشگر پست های وردپرس در نسخه ۳.۹ از TinyMCE 4.0 استفاده می کند. دکمه چسباندن مطالب از Word حذف شده است. در عوض زمانی که شما یک مطلب را از Word در ویرایشگر قرار دهید, ویرایشگر به صورت خودکار ساختار های خاص آن را حذف می کند. دکمه نمایش تمام صفحه ویرایشگر نیز در سمت چپ قرار داده شده است. همچنین برای قرار دادن تصویر در پست لازم نیست تا حتما از دکمه افزودن پرونده چند رسانه ای استفاده کنید, شما به راحتی می توانید با کشیدن و رها کردن تصویر مورد نظر خود در ویرایشگر پست, آن تصویر را به صورت آپلود شده در پست قرار دهید.

نسخه 3.9 وردپرس "Smith" منتشر شد

شما می توانید هم اکنون نسخه ۳.۹ وردپرس را از اینجا دانلود کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">