وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

سلام
شاید اولین سوالی که پیش میاد اینه که این وردپرس کار چرا توی وبلاگ مینویسه خوب داستانش طولانیه ولی خلاصش اینه که من سایتهای وردپرسی زیادی داشتم که بعد از مدتی یا مشکلاتی براشون پیش اومده یا فروخته شدن و به خاطر همین من به بلاگ روی آوردم که بدون هیچ هزینه و خرج اضافه میتونم مطالبم رو منتشر کنم
یا علی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۲۱:۱۶ - محمد رضا
    عالی

چند نکته ریز در مورد گزینه نمایش

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۵۷ ب.ظ

وردپرسدوستان سری آموزش مقدماتی هم داره به پایان میرسه و فقط چند قسمت ریز در مورد وردپرس مونده که اونها هم در یک مطلب براتون توضیح میدم که انشاالله از این قسمت مقدماتی بگذریم و بریم سراغ معرفی افزونه ها و قالبهای محبوب وردپرس ور درکنار اون چندین هک و کد وردپرسی رو به شما آموزش خواهیم داد. برای آشنایی با دو قسمت فهرست ها و ابزارک ها به ادامه مطلب برید.

ابزارک ها :

برای شروع کار ما از ابزارک ها شروع میکنیم که یکی از قسمت های تاثیر گذار در ظاهر وبسایت شماست و به خودی خود کارهای مهمی رو انجام میده.

ابزارک ها در واقع یه چیزی توی مایه های کدهای جاوای بلاگفا یا دیگر سرویس های وبلاگدهی یا مثلا بعضی از قسمت ها که در بلاگ ها به طور اجباری باید ازش استفاده کنید ولی در وردپرس این کاملا در اختیار شماست که کدوم رو استفاده کنید یا اصلا در کجا به نمایش بیاد مثلا بخواهید بایگانی ماهانتون در ابتدا به نمایش در بیاد یا انتها یا اصلا بایگانی نداشته باشید و کلی کار دیگه که باهاشون انجام بدید خلاصه اینکه این قسمت یکی از قسمت های ساده وردپرس هست که خیلی زود یاد می گیرید.

برای شروع به استفاده از ابزارک ها شما باید در منوی صالی پنل مدیریت روی قسمت نمایش برید و روی گزینه ابزارکها کلیک کنید درست مثل تصویر زیر:

استفاده از ابزارک ها در وردپرس

بعد از کلیک روی گزینه ابزارک ها شما با صفحه ای مواجه میشید که نبوغ طراحان وردپرس رو به شما نشون میده این صفحه که من فقط تونستم عکس قسمت سمت راستش رو برای شما از توی اینترنت گیر بیارم (خودم نتم حجمیه و یه خورده هم دور و ور مرکزهای ایران زندگی میکنیم ) که اون دوستی که این عکس رو گرفته نمیدونم هدفش از قرار ندادن قسمت های دیگه چی بود ولی به علاوه تصویر زیر شما باید یه قسمت دیگه هم ببینید و اکر سایتتون قسمت اضافه داشت مشکل از ماست نه از شما

استفاده از ابزارک ها در وردپرس

همون طور که در تصویر بالا میبینید این قالب که دوستمون ازش استفاده کرده دارای 4 محل قرار گیری ابزارک هست که مثلا اگر بخواد یه ابزارک رو استفاده کنه اون رو از قسمت سمت چپ با نگه داشتن کلید ماوس روی تیتر ابزارک به این قسمت میکشه و رها میکنه و به همین سادگی افزونه مورد نظر اضافه میشه و برای حذف کردنش هم میکشیم میندازیمش بیرون.

فهرست ها :

این قسمت یه خورده از ابزارک ها مشکل تره و کار بیشتری میبره پس خوب مطلب رو بخونید.

«فهرست» در وردپرس برای تسهیل دست‌رس بازدیدکننده‌های سایت به بخش‌های سایت یا در معرض دید گذاشتن برگه‌ها، دسته‌ها یا مطالبی است که از نظر شما باید به‌راحتی در معرض دید باشند. هر پوسته‌ی وردپرس به شما اجازه‌ی ایجاد یک فهرست را می‌دهد. ممکن است برخی پوسته‌ها امکان افزودن چند فهرست و تعیین مکان نمایش آن‌ها را به شما بدهند. اما اگر پوسته‌ای که شما انتخاب کرده‌اید تنها از یک فهرست پشتیبانی می‌کند محل نمایش آن معمولاً همان منوی بالای سایت است.

پوسته‌های پیش‌فرض وردپرس به همراه خود یک فهرست پیش‌ساخته دارند که در آن لینک صفحه ی اول سایت، برگه‌ی نمونه و برگه‌های دیگری که شما بسازید نمایش داده می‌شود:

منوی پیش‌فرض وردپرس

اما اگر بخواهید دست‌تان در چیدن محتوای این منو باز باشد ساده‌ترین راه این است که خود یک فهرست مناسب و مطابق نیازهای سایت‌تان بسازید. برای ایجاد فهرست در منوی دست راست پنل مدیریت وردپرس خود در برگه‌ی «نمایش» روی «فهرست‌ها» کلیک کنید.

دست‌رس به منوی مدیریت فهرست‌ها در وردپرس

ابتدا نامی برای فهرست‌تان تعیین کنید و دکمه‌ی «ساخت فهرست» را بزنید. وردپرس راهنمایی گویایی در این صفحه نوشته که اگر مطابق همان عمل کنید می‌توانید فهرست خود را آماده کنید.

ایجاد منوی جدید وردپرس

پس از ساخت فهرست امکاناتی که می‌توانید در فهرست‌تان قرار دهید در دست‌رس‌تان قرار می‌گیرد و می‌بینید که بخش‌هایی که تا کنون غیرفعال بودند فعال شده‌اند.

تعداد و محل منوها: بیش‌تر پوسته‌ها از یک منو بیش‌تر پشتیبانی نمی‌کنند که همان منوی اصلی سایت است و در بالای سایت قرار می‌گیرد. البته شما می‌توانید چند فهرست بسازید اما با امکانات پیش‌فرض پوسته تنها یکی از آن‌ها را می‌توانید برای نمایش انتخاب کنید. از کادر «مکان‌های موجود در فهرست» باید منوی مورد نظر خود را به عنوان فهرست اصلی انتخاب و ذخیره کنید.

تعیین فهرست اصلی

شما می‌توانید تعیین کنید در منوی اصلی سایت چه چیزهایی نمایش داده شوند. گزینه‌های شما دسته‌ها، صفحه‌ها و لینک‌هاست. «پیوندها» لینک‌هایی است که ممکن است بخواهید به یک سایت یا صفحه‌ی خاص بدهید. ممکن است به یکی از صفحه‌ها سایت خودتان هم لینک بدهید.  آدرس کامل لینک را در کادر «نشانی» وارد کنید. باید یک عنوان هم برای این لینک در کادر «متن» وارد کنید. این عنوانی است که در منوی شما دیده خواهد شد. سپس دکمه‌ی افزودن به فهرست را بزنید.

«برگه‌ها» صفحه‌های ثابتی‌اند مانند صفحه‌ی درباره‌ی ما وتماس با ما که مایلید همیشه در صفحه‌‌ی اصلی به راحتی در دست‌رس باشند. از لیست برگه‌هایی که ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید کدام‌ها را می‌خواهید به فهرست اضافه کنید. توجه کنید که لینک به صفحه‌ی اصلی سایت یا «خانه» در لیست برگه‌ها هست کافی است در کادر برگه‌ها روی «دیدن همه» کلیک کنید تا این برگه را ببینید. بهتر است این برگه را به منویتان اضافه کنید.

به همین ترتیب می‌توانید از کادر «دسته‌ها» دسته‌های مطالب با موضوعات متفاوت در فهرست اضافه کنید.

هم‌چنانی که شما عنوان‌های جدید را به منو اضافه می‌کنید و دکمه ی «افزودن به فهرست» را می‌زنید در سمت چپ می‌توانید ببینید که در منوی شما این عنوان‌ها به چه ترتیبی مشاهده خواهند شد. می‌توانید با کشیدن و انداختن این عنوان‌ها آن‌ها را با هم جابه‌جا کنید. مثلاً شما می‌خواهید «خانه» اولین عنوان در منوی شما باشد، کافی است آ نرا بالا بکشید و در بالاترین جایگاه رها کنید.

تغییر موقعیت عنوان‌ها در منوی اصلی سایت

هم‌چنین اگر برخی از برگه‌ها یا دسته‌ها را دوست داشته باشید به صورت یک زیرعنوان از برگه یا دسته‌ی دیگر ببینید و یک منوی بازشونده ایجاد کنید می‌توانید عنوان فرعی را بکشید و زیر عنوان اصلی کمی به سمت چپ رها کنید تا در فهرست کمی تورفته‌تر از عنوان اصلی قرار بگیرد.

تعیین عنوان‌های اصلی و فرعی منوی اصلی وردپرس

با کشیدن به سمت بیرون هم می‌توانید عکس این کار را انجام دهید و عنوانی را به فهرست اصلی برگردانید. حال می‌توانیم نتیجه‌ی آوردن «خانه» به بالای منو و قرار دادن «گواهی‌ها» در زیر و داخل «معرفی» را با زدن دکمه‌ی «ذخیره‌ی فهرست» ببینید.

ذخیره‌ی منوی جدید

اگر روی فلش گوشه‌ی چپ هر عنوان‌ در پنل مدیریت کلیک کنید می‌توانید برای آن یک توضیح در کادر «صفت عنوان» بنویسید. توضیحات را در سایت اگر ماوس را روی آن عنوان نگه دارید می‌توانید ببینید. هم‌چنین می‌توانید یک عنوان را از فهرست‌تان حذف کنید. در آخر هر تغییری روی دکمه‌ی «ذخیره‌ی فهرست» کلیک کنید.

حذف عنوان‌ها از منو و افزودن توضیحات به هر عنوان

هم‌چنین اگر مایل باشید هر برگه‌ای را که ایجاد می‌کنید خودبه‌خود به  منو اضافه شود می‌توانید در کنار نام فهرست تیک گزینه ی «افزودن برگه‌های بلندمرتبه به صورت خودکار» را بزنید و فهرست را ذخیره کنید.

این قسمت هم که من از این سایت کپی کردم چون یه سری مشکلات شخصی داشتم که نمیتونستم عکس ها رو آپلود کنم و از طرفی وقتم کم بود به پایان رسید ولی نگران نباشید مطالب بعدی رو خودم براتون به طور کامل توضیح میدم هر چند که فکر میکنم متن این سایت خیلی از متن من بهتره ولی خوب شما طرفدار سایت ما هستید دیگه چه کنیم؟؟؟؟

تا مقاله ای بعد و یه روز دیگه با وردپرس یا علی

نظرات  (۳)

  • بهنام عبدالهی
  • سلام از میان وبلاگ هایی که دیدم وبلاگ شما بسیار جالب بود. یعنی وبلاگ:(ورد پرس امروز)
    من که از وبلاگتون بازدید کردم امیدوارم که شما هم بازدید کرده و نظر دهید.
    وبلاگ:b-abdollahi.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    امیدوارم از وبلاگ استفاده کنید
    من هم از وبلاگتون بازدید کردم و برای شما آرزوی موفقیت بیشتری رو میدم چون نوشته هاتون واقعا زیباست
    یا علی
    واقعا خسته نباشید خیلی کمک کرد مطالبتون.واقعا جامع هست.
    سلام یعنی دمتون گرم- کلی کارم راه افتاد
    پاسخ:
    خواهش میکنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">