وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

سلام
شاید اولین سوالی که پیش میاد اینه که این وردپرس کار چرا توی وبلاگ مینویسه خوب داستانش طولانیه ولی خلاصش اینه که من سایتهای وردپرسی زیادی داشتم که بعد از مدتی یا مشکلاتی براشون پیش اومده یا فروخته شدن و به خاطر همین من به بلاگ روی آوردم که بدون هیچ هزینه و خرج اضافه میتونم مطالبم رو منتشر کنم
یا علی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۲۱:۱۶ - محمد رضا
    عالی

آموزش نصب وردپرس بر روی هاست دایرکت ادمین

چهارشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۰۴ ب.ظ

دایرکت ادمینامروز که آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل رو نوشتم همش توی این فکر بودم که حالا هاست دایرکت ادمین از کجا گیر بیارم و آموزش نصب رو توی آون تصویر برداری کنمچون راستش هر آموزشی هم که توی نت نوشته شده بود یا ناقص بود یا یه قسمت هایی را خوب توضیح نداده بود ولی بالاخره یه سایت خوب پیدا کردم که تصویرها رو کامل و آموزش خوبی هم گذاشته بود به همین علت تصمیم به انتشار اون مطلب در وردپرس امروز گرفتم البته بعضی از نقاط این مقاله هم خوب توضیح داده نشده (به علت اینکه یه سری اصطلاحات خاص داره) که من خودم اون قسمت ها رو کامل کردم . امیدوارم مورد استفاده همه شما عزیزان قرار بگیره.

قبل از شروع پیشنهاد میکنم مطلب نصب روی سی پنل رو هم بخونید چون یه قسمت هایی هست که اینجا نمیتونم توضیح بدم و تکرار مکرراته پس سعی کنید اون مطلب رو هم بخونید و دوباره این سعی رو هم بکنید که اگر هاست گرفتید سی پنل بگیرید ولی خوب با وجود تحریمات سی پنل علیه ایران و گرون تر بودن سی پنل نسبت به دایرکت ادمین اگر دایرکت ادمین هم گرفتید مشکلی نیست چون شما که هر روز با هاست کار ندارید فقط بعضی وقتها نیاز میشه به هاستتون سر بزنید پس نگران بد قلق بودن دایرکت ادمین هم نشید.

برای شروع باید شما یه هاست و دامنه و یک اسکریپت وردپرس داشته باشید و چون هر سه رو در مطلب نصب وردپرس روی سی پنل توضیح دادم دیگه توضیح نمیدم فقط برای دانلود وردپرس اینجا کلیک کنید و برای مشاهده مطلب نصب وردپرس روی سی پنل هم اینجا کلیک کنید.

ابتدا باید وارد محیط هاست بشوید، معمولاً پورت ۲۲۲۲ مربوط به direct admin است. بعد از ورود فضای داشبورد به این صورت خواهد بود.(بستگی به نسخه مورد استفاده هاست شما دارد)

how_to_install_wordpress_on_directadmin-controlpanel

در نخستین مرحله باید فایل حاوی کدهای وردپرس را آپلود کنید. برای اینکار روی آیکن File Manager کلیک کنید تا وارد محیط آن شوید.

how_to_install_wordpress_on_directadmin-filemanager

بطور معمول شما باید فایل را داخل public_html آپلود کنید ولی در دایرکت ادمین مسیر آن کمی تفاوت دارد. وارد مسیر زیر شوید:

File Manager>domains/yourdomain.com/public_html

حال باید فایل وردپرس را در این آدرس آپلود نمایید، برای اینکار روی دکمه آپلود کلیک کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

how_to_install_wordpress_on_directadmin-upload-file3how_to_install_wordpress_on_directadmin-upload-file2
متاسفانه دایرکت ادمین نشان نمیدهد که چقدر از فایل شما آپلود شده؟! پس باید از مرورگر کمک بگیرید(تصویر از مرورگر کروم است):

how_to_install_wordpress_on_directadmin-upload-file1پس از اتمام آپلود پیام موفقیت زیر را مشاهده خواهید کرد:

how_to_install_wordpress_on_directadmin-upload-file
حال روی here کلیک کنید تا به File Manager بازگردید.
نکته: بهتر است یک اکانت FTP برای مراجعات بعدی به هاست تهیه کنید که کار انتقال فایلها راحت‏تر انجام شود.
باید فایل زیپ شده وردپرس را extract کنید. برای این منظور روی کلمه extract کلیک کنید.

how_to_install_wordpress_on_directadmin-extract-file3
نکته: متاسفانه یکی از مشکلات دایرکت ادمین عدم پشتیبانی از فایلهای tar می باشد، پس اگر فایل شما با این پسوند بود بهتر است آنرا قبل از آپلود به zip یا tar.gz تبدیل کنید. البته میتوانید از php نیز برای extract فایلهای tar استفاده کنید!
در صفحه باز شده باید دکمه extract را کلیک کنید. محتویات فایل قبل از extract قابل مشاهده است.

how_to_install_wordpress_on_directadmin-extract-file2how_to_install_wordpress_on_directadmin-extract-file
حال باید مسیر فایها را تغییر دهیم(اگر نیاز باشد)، معمولاً تمام فایلهای وردپرس در پوشه wordpress باز خواهند شد و اگر شما بخواهید مستقیماً در پوشه public_html باشند باید آنها را انتخاب و به شیوه ناآشنای directadmin آنها را انتقال دهید.
ابتدا فایلها را انتخاب کرده و روی دکمه Add to Clipboard کلیک کنید. سپس به پوشه مورد نظر رفته و روی دکمه Move Clipboard Files here کلیک کنید.

how_to_install_wordpress_on_directadmin-move-file

حال نوبت به ساخت دیتابیس رسیده است. شما باید به داشبورد برگشته و روی آیکن MySQL Management کلیک کنید. در صفحه باز شده دنبال دکمه ساخت دیتابیس جدید بگردید؟! بله در منوی سمت چپ واقع شده است! روی آن کلیک کرده و مشخصات دیتابیس را وارد نمایید.

در صفحه باز شده باید نام دیتابیس، کاربر و پسورد آن را وارد نمایید. بهتر است از پسورد پیشنهادی خود دایرکت ادمین استفاده کنید! در آخر روی Create کلیک کنید.


تذکر: نام کاربری یا دیتابیس، نباید بیش از ۱۶ کاراکتر شود. با توجه به پیشوند موجود باید به این موضوع دقت کنید.

how_to_install_wordpress_on_directadmin-database-created
پس از ثبت موفق اطلاعات پایگاه داده کار ما با دایرکت ادمین تمام شده است و باید مراحل نصب وردپرس را شروع کنیم. با توجه به آدرسی که وردپرس را در آن extract کرده اید url مناسب را در مرورگر وارد نمایید.

http://yourdomain.com/

حال باید صفحه زیر را مشاهده کنید:
how_to_install_wordpress_on_directadmin_setup
روی دکمه مشخص شده کلیک کنید تا فایل wp-config.php را برای ذخیره اطلاعات دسترسی به دیتابیس بسازید. (اگر در این مرحله به مشکل برخوردید، احتمالاً مربوط به مجوز ساخت فایل است، روش دستی را امتحان کنید).حال باید روی دکمه “بزن بریم” کلیک کنید!
how_to_install_wordpress_on_directadmin_setup2
حال اطلاعاتی را که موقع ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین وارد کرده اید را در صفحه زیر وارد کنید و روی “بفرست” کلیک کنید.
how_to_install_wordpress_on_directadmin_setup3
نام پایگاه داده و بقیه مشخصات در مراحل قبل تولید شده و فقط کافیست آنها را در جای خود بنویسید. میزبان پایگاه داده را دست نزنید و پیشوند را هم میتوانید به دلخواه تغییر دهید؛ اگر هاست شما تعداد محدود دیتابیس دارد باید پیوند مناسبی در نظر بگیرید تا موقع نصب موارد دیگر(مثلاً یک وردپرس یا فروشگاه ساز دیگر) با مشکل مواجه نشوید.
در مرحله بعد اگر مشکلی نباشد صفحه زیر را مشاهده می کنید. اگر با صفحه دیگری روبرو شدید، به احتمال زیاد اطلاعات دیتابیس را اشتباه وارد کرده اید. مطمئن شوید که اطلاعات صحیح هستند. سپس روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید.

how_to_install_wordpress_on_directadmin_setup4

در این صفحه باید اطلاعات اساسی نصب را وارد کنید. ابتدا باید عنوان سایت را وارد کنید. این عنوان در تمام صفحات سایت شما نمایش داده می شود. شناسه، همان نام کاربری مدیر سیستم است که بهتر است از چیزی بجز admin استفاده نمایید. رمز را هم در درجه قوی وارد نمایید. از عدد، حروف بزرگ و کوچک و علامتها استفاده کنید.
how_to_install_wordpress_on_directadmin_setup5
بعد از مرحله بالا، کار نصب وردپرس تمام شده است و میتوانید وارد محیط مدیریت شوید و تنظیمات را تغییر داده یا شروع به بارگذاری مطالب کنید.
how_to_install_wordpress_on_directadmin_setup6

خوب با این آموزش خوب و کامل از سایت وبلاگما دوستان دایرکت ادمینی هم دارای وردپرس شدن و میتونن در ادمه با ما همراه باشند.

تا ارسال مطلب جدید خوب استراحت کنید چون حالا حالها کار داریم.

یا علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">