وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

یه روز تازه با وردپرس

وردپرس امروز

سلام
شاید اولین سوالی که پیش میاد اینه که این وردپرس کار چرا توی وبلاگ مینویسه خوب داستانش طولانیه ولی خلاصش اینه که من سایتهای وردپرسی زیادی داشتم که بعد از مدتی یا مشکلاتی براشون پیش اومده یا فروخته شدن و به خاطر همین من به بلاگ روی آوردم که بدون هیچ هزینه و خرج اضافه میتونم مطالبم رو منتشر کنم
یا علی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۲۱:۱۶ - محمد رضا
    عالی

ایجاد فرم ورود وردپرس بدون افزونه + افزونه

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۲۳ ب.ظ

Preview of a WordPress site with a login form in the sidebar

 

توی نسخه های قبلی وردپرس برای قرار دادن یک فرم ساده ورود و خروج به کاربرا شما می بایست با طی کردن مراحل سخت و پیچیده ای و سر و کله زدن با توابع PHP یه راه برای قرار دادن فرم ورود وردپرس پیدا می کردید .

اما توی نسخه های 3.5 به بعد وردپرس تابع wp_login_form() رو تحت پشتیبانی قرار داد که کار طراح ها رو خیلی ساده کرده و حتی طراح های مبتدی هم می تونن از طریق این کد فرم خودشون رو به سادگی ایجاد کنن و هر جا که بهش نیاز بود ازش استفاده کنن .

بعلاوه با استفاده از شورت کدهای تعبیه شده در وردپرس شما می تونید این کار رو دو چندان ساده تر کنید که باز هم باید کلاهمون رو در برابر وردپرس بلند کنیم .

 

توی این آموزش ما قصد داریم که برای تابع ورودی وردپرسمون یک شورت کد ایجاد کنیم و بعد هر جا که خواستیم از این شورت کد استفاده کنیم ، پس با ما باشید .

 

 

ایجاد شورت کد مربوطه :

برای شروع بهتره که اول شورت کدی که نیاز داریم رو بسازیم و بعد توابع مربوطه رو بهش اتصال بدیم ، خوب خیلی ساده با استفاده از دستور add_shortcode() شورت کد خودمون رو می سازیم .

 

 

با استفاده از کد دستوری بالا ما یک شورت کد رو ایجاد کردیم که به محض اجرای [my-login-form] تابع مون رو اجرا می کنه .

 

قبل از اینکه شورت کد بالا قابل استفاده باشه ما باید بالاخره یه تابع رو بهش متصل کنیم که هنگام فراخوانی محتویات تابع مون رو برگدونه ، برای این کار کافیه از دستور زیر استفاده کنیم .

 

 

می بینید که برای تابع مد نظرمون رو درون یه شرط قرار دادیم که اگه کاربر وارد سایت نشده بود محتویات تابع (wp_login_form()) رو نمایش بده .

 

 

استفاده از شورت کد:

تا به اینجای کار مراحل اصلی رو پشت سر گذاشتیم ، حالا وقتشه که از شورت کدی که ساختیم استفاده کنیم ، این کار رو خیلی ساده با استفاده از یه کپی پیست انجام می دیم .

شما می تونید این شورت کد رو هر جا که دوست داشتید قرار بدید و فرم خودتون رو نمایش بدید .

Using the login form shortcode

 

برای نمایش این شورت کد هم مثل بقیه شورت کدها (مثلا تصویر بالا) عمل کنید و فقط کدتون رو کپی کنید که در اینجا شورت کد ما به شکل زیر هست .

 

 

 

نمایش یک پیام برای کاربران وارد شده :

با استفاده از توابع بالا شما می تونید یه فرم خیلی ساده رو ایجاد و استفاده کنید ، اما این فقط شروع کار هست و شما می تونید فرم خودتون رو شخصی سازی کنید که در ادامه بهش می پردازیم .

 

برای مثال می تونیم یه تابع تعریف کنیم که به کاربرای وارد شده نشون داده بشه :

 

 

توجه کنید که فقط محتویات درون تابع رو به تابع قبلی اضافه کنید .

 

کد بالا رو می تونید خودتون ویرایش کنید و مثلا یه لینکی براش قرار بدید که برای کاربرای وارد شده نمایش داده بشه ، خلاصه دیگه ما راه رو نشون دادیم ، بقیش با خودتون هست .

 

 

استایل دادن به فرم :

همون طوری که خودتون می بینید یا حداقل توی اسکرین شات دیدید فرمی که قرار دادیم خیلی ساده و ابتدایی هست و فکر نمی کنم کسی دوست داشته باشه همین طوری از این فرم استفاده کنه ، پس یه سری تغییرات هست که باید روش انجام بشه .

نغییرات بسیار ساده هست و با توجه به جدول کدهای زیر می تونید خیلی راحت کلاس ها و آی دی های مربوطه توی فرم رو پیدا کنید .

 

پارامترهای شخصی سازی بیشتر:

با استفاده از پارمترها شما می تونید فرم خودتون رو بیشتر شخصی سازی کنید و یه سری موارد رو بهش اضافه یا ازش کم کنید.

اما توی این آموزش فکر نمی کنم برسم که توضیح کاملی بدم به همین علت این قسمت رو به یه آپدیت یا پست جدید موکول می کنم ، اگه استقبال بشه به زودی این قسمت از آموزش که فکر می کنم اصل کار هم هست رو تکمیل می کنیم .

 

 

استفاده از افزونه :

همیشه توصیه خود من سعی در یادگیری و خودکفایی هر چه بیشتر بوده ، خصوصا توی وردپرس که نصب افزونه های متعدد ممکنه مسائلی رو برای سرعت و امنیت سایت شما به وجود بیاره .

اما یه وقتایی هست که برای افزایش سرعت و راحتی کار یا نداشتن تجربه کافی مجبور به استفاده از ابزارهای پیش ساخته یا افزونه هستیم .

 

خوب خوشبختانه برای هر کاری که با وردپرس میشه انجام داد افزونه ای هم وجود داره ، برای ایجاد فرم ورود هم افزونه های زیادی ایجاد شدن که با یه سرچ ساده می تونید مورد مناسب خودتون رو پیدا کنید.

اینجا ما یه افزونه که فکر می کنم کارایی مناسبی داره رو برای شما معرفی می کنیم ، افزونه مورد نظر ما Sidebar Login که با کمک این افزونه می تونید فرم ورود خودتون رو در سایدبار قالبتون قرار بدید .

 

استفاده از این افزونه به خاطر ابزارک اختصاصیش بسیار ساده هست و شخصی سازی مناسبی هم در اختیارتون قرار می ده .

 

Sidebar login widget settings

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه باید به قسمت ابزارک های قالب وردپرس خودتون برید و با یه کشیدن و رها کردن ساده فرم ورود به وردپرس خودتون رو در مکان مناسب قرار بدید .

 

حالا می تونید با یه سری اعمال ساده فرم ورود خودتون رو شخصی سازی کنید .

توی اولین ورودی تنظیمات افزونه می تونید تایتل یا تیتر ابزارک خودتون رو وارد کنید .

توی فیلد یا ورودی دوم هم می تونید لینک های زیر فرم رو مشخص کنید ، نحوه وارد کردن لینک هم به این صورت هست که شما ابتدا باید متن مورد نظر و بعد با استفاده از جدا کننده ” | ” لینک خودتون رو وارد کنید . (اگه توی دامنه خودتون هست می تونید به جای ادرس یه / وارد کنید)

تیک های پایین هم برای تنظیم نمایش لینک فراموشی رمز عبور و عضویت هست که دیگه بسته به خودتون هست .

یه تیک هم پایین تر برای نمایش چک باکس مرا به خاطر بسپار هست که این هم باز دست خودتون هست .

یه اینپوت هم پایین تر داریم که می تونید صفحه ای رو مشخص کنید که بعد از ورود موفق کاربر به اون صفحه ریدایرکت بشه ، می تونید به صفحه بسازید و پیام خوش آمد گویی خودتون رو واردش کنید .

 

More sidebar login widget settings

 

پایین تر هم تنظیماتی برای کاربرای وارد شده داریم که تقریبا شبیه تنظیمات قبلی هست .

 

پیشنهاد می کنیم فقط عبارات مربوطه رو به دلخواه خودتون ترجمه کنید .

 

بعد از اینکه از تنظیمات خودتون مطمئن شدید روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید تا تنظیمات مربوطه اعمال بشن .

 

به همین سادگی شما یه فرم ورود رو به قالب وردپرس خودتون استفاده کردید .

امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیره ، انشالله به زودی یه آپدیت هم برای این پست خواهیم داشت .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">